Podróże blog Prowansja

Prowansalskie zakątki

Prowansja to kraina, w której można znaleźć wiele ciekawych zakątków. Interesujące miejsca występują w różnych kategoriach: jako zabytki, osobliwości przyrody czy też miasteczka i wioski.

Poznaliśmy między innymi dwa takie zakątki: miejsca emanujące kolorami ochry oraz niezwykle urokliwe miasteczko zwane Partenonem Prowansji.

Polecamy krótkie relacje z tych miejsc.

Te dzień był z jednej strony ciężki, z drugiej niesamowicie emocjonalny. Zaczął się śniadaniem w pięknej posiadłości nad Loarą. Celem kolejnego dnia naszej podróży z winem po Francji była Prowansja – konkretnie pierwszy etap czyli miła wiejska posiadłość na południe od Awinionu. Po drodze zamierzaliśmy odwiedzić lawendowe muzeum w pięknej skalistej dolinie. Prowansalski wąwóz. Długa […]

,,Poradnik” jak zostać typowym południowcem, a nie turystą pragnącym jak najwięcej zobaczyć, aby uchwycić czar Prowansji i zabrać go trochę ze sobą do domu.

Spotkanie z mistrzem Nostradamusem

Lekarz, uczony, wizjoner, mąż, ojciec, przyjaciel… Choć znany przede wszystkim jako wizjoner przepowiadający różne wydarzenia w dziejach ludzkości, my poznaliśmy go trochę z innej strony.

Pierwszy raz trafiliśmy tu 2 lata temu. Był to czas, kiedy butelkowano wino. Na zamkowym dziedzińcu było pełno ludzi, a w pozornym chaosie każdy znał swoje miejsce. Ogromny tir będący fabryką, w której butelkowano wino zakłócał nam widok choć uczciwie muszę przyznać, było to dla nas niespotykane przedtem zjawisko. Podróżując samochodem po Prowansji poznaliśmy dziesiątki […]

O zamku tym mówi się , że ” jest pasterzem czuwającym nad owcami”. Położony na skale nad miasteczkiem, spogląda z góry na okoliczne domostwa i czuwa nad nimi, tak jak pasterz nad owcami.   Wizytę w zamku poprzedziliśmy przejażdżką wąwozem Verdon. Kręta, mała droga pnąca się do góry, brak zabezpieczeń i niebezpiecznie jeżdżący ” tubylcy”. […]

Każdy winiarz jest dumny ze swojej winnicy. Właściciele tej prowansalskiej winnicy, Chateau de Mille, mówią, że ich posiadłość jest wyjątkowa nie tylko ze względu na swoją historię i tradycje winiarskie. Z dumą opowiadają nam o złożoności gleby: wapienne wzgórza, ochra, rudy żelaza. Dzięki takiemu zróżnicowanemu podłożu  powstają ich wspaniałe wina. Wokół XII – wiecznego zamku […]

Wioskę odwiedziliśmy podczas naszej wycieczki do Prowansji. Zwiedzając bardzo intensywnie region, przemieszczaliśmy się każdego dnia w inne miejsce. Jedno z nich wypadło tutaj. To była nasza druga wizyta w Lourmarin. Pierwsza była odwiedzinami na tutejszym typowo prowansalskim rynku, rano. Tym razem zdecydowaliśmy się na nocleg. No i oczywiście na wieczorny spacer.  Ruszyliśmy wąskimi uliczkami bez […]

Budowane z żelaznych elementów dzwonnice, znajdujące się niczym ażurowe czapki na kościołach i wieżach są jednym z charakterystycznych elementów Prowansji. Niektóre są wyjątkowo piękne, arcydzieła kutego żelaza, większość jest prosta lecz równie interesująca i urzekająca. Szczególnie te współgrające ze wspaniałymi krajobrazami. Praktycznie każde miasteczko lub wioska może poszczycić się takim elementem architektury. Jaka jest geneza […]

Mijamy małą wioskę, która liczy niewiele ponad 100 -u mieszkańców. Przed wyjazdem do Prowansji wyczytałam, że odkryto obecność ludzi na tym terenie około 60 tys. lat temu!  2 km dalej zatrzymujemy się na leśnym parkingu. Przed nami  ponad kilometrowy spacer leśną drogą do fortu – celu naszej podróży. Upał tu nie doskwiera, cisza,spokój…  Po drodze […]