Podróże blog Prowansja

Lawendowe muzeum nad wąwozem

Te dzień był z jednej strony ciężki, z drugiej niesamowicie emocjonalny. Zaczął się śniadaniem w pięknej posiadłości nad Loarą. Celem kolejnego dnia naszej podróży z winem po Francji była Prowansja – konkretnie pierwszy etap czyli miła wiejska posiadłość na południe od Awinionu. Po drodze zamierzaliśmy odwiedzić lawendowe muzeum w pięknej skalistej dolinie. Prowansalski wąwóz. Długa …

Lawendowe muzeum nad wąwozem Read More »

Zamek z winem

Pierwszy raz trafiliśmy tu 2 lata temu. Był to czas, kiedy butelkowano wino. Na zamkowym dziedzińcu było pełno ludzi, a w pozornym chaosie każdy znał swoje miejsce. Ogromny tir będący fabryką, w której butelkowano wino zakłócał nam widok choć uczciwie muszę przyznać, było to dla nas niespotykane przedtem zjawisko. Podróżując samochodem po Prowansji poznaliśmy dziesiątki …

Zamek z winem Read More »

Festyn w mieście Nostradamusa

Przemierzając Prowansję docieramy do miasteczka, w którym odbywa się festyn. Ulice pełne są ludzi przebranych w średniowieczne stroje. Przed biurem informacji turystycznej tłum ludzi gromadzi się wokół stołu z tradycyjnym prowansalskim jedzeniem. My też je próbujemy i popijamy białym winem, które zrobiono według starych winiarskich metod. Wdajemy się w rozmowę z gospodarzami przyjęcia, pracownikami biura, …

Festyn w mieście Nostradamusa Read More »

Wino z papieskiej rezydencji

Każdy winiarz jest dumny ze swojej winnicy. Właściciele tej prowansalskiej winnicy mówią, że ich jest wyjątkowa nie tylko ze względu na swoją historię i tradycje winiarskie. Z dumą opowiadają nam o złożoności gleby: wapienne wzgórza, ochra, rudy żelaza. Dzięki takiemu zróżnicowanemu podłożu  powstają ich wspaniałe wina. Wokół XII – wiecznego zamku rozciąga się 150 hektarów …

Wino z papieskiej rezydencji Read More »

Wieczorny spacer w prowansalskiej wiosce

Wioskę odwiedziliśmy podczas naszej wycieczki do Prowansji. Zwiedzając bardzo intensywnie region, przemieszczaliśmy się każdego dnia w inne miejsce. Jedno z nich wypadło tutaj. To była nasza druga wizyta w Lourmarin. Pierwsza była odwiedzinami na tutejszym typowo prowansalskim rynku, rano. Tym razem zdecydowaliśmy się na nocleg. No i oczywiście na wieczorny spacer.  Ruszyliśmy wąskimi uliczkami bez …

Wieczorny spacer w prowansalskiej wiosce Read More »

Winnica z czasów rzymskich

Dziś wybieramy się do winnicy położonej w Prowansji, której historia i tradycje winiarskie sięgają czasów rzymskich! Dowodem tego dziedzictwa są kamienne mury, mosty, studnie i pozostałości złożonego systemu nawadniania, a także amfory używane przez rzymian. Winnica położona w otoczeniu lasów dębowych, sadów migdałowych i gajów oliwnych  urzeknie swym  urokiem  każdego miłośnika wina i entuzjastę historii. …

Winnica z czasów rzymskich Read More »