Podróże blog Dolina Mozeli

W Centrach Spa położonych w pobliżu mozelskich winnic, możemy skorzystać  z terapii winem. Czy może być coś zdrowszego od peelingu pestkami winogron? Polifenole  znajdujące się w pestkach  winogron – to jedne z najsilniej działających naturalnych środków przeciw wolnym rodnikom. Najbardziej popularne zabiegi to masaże tłoczonym na zimno olejkiem winogronowym. Poprawiają one koloryt skóry i zapobiegają […]

Kocham zwiedzanie i aktywny wypoczynek!  Nie ma nic lepszego niż podróże własnym samochodem. Zwiedzamy we własnym tempie, planujemy konkretne miejsca, które chcemy zobaczyć i zawsze możemy je zmodyfikować w zależności od możliwości fizycznych, chęci i nastroju. Nasz wyjazd nad Dolinę Mozeli był nadzwyczaj udany! Gdzie leży Mozela? To pytanie zadają nam często znajomi. Oczywiście w […]

Podczas podróży nad Mozelę trafiliśmy do tego miasteczka kilkukrotnie. Żałowaliśmy nawet, że nie było on jednym z naszych miejsc wypadowych. Nasze podróże przygotowujemy z kilkoma miejscami noclegowymi, z których organizujemy wycieczki. Dolina Mozeli to pod tym względem idealny region na tak zorganizowane wyjazdy.   Jeden z pobytów w tym uroczym miasteczku przeznaczyliśmy na odwiedziny w […]

Jest słoneczny sierpniowy dzień. Tego dnia odwiedziliśmy już parę interesujących miejsc. Wykorzystujemy dobrą pogodę i trochę zmieniamy nasz harmonogram podróży nad Mozelę. Ale to jest właśnie plus indywidualnych wyjazdów własnym samochodem: możliwość zmiany trasy i długości pobytu w danym miejscu. Mamy za sobą wspinaczkę po ponad 200-tu  schodach do pięknie położonego kościoła, co przy upale […]

Ogród motyli miał być pierwszym punktem naszej sierpniowej wyprawy. Brakowało kilka minut do godziny 9-tej, więc postanowiliśmy podjechać do starożytnego zamku Sayn położonego wysoko nad miasteczkiem, które jest usytuowane na prawym brzegu Renu, niedaleko Koblencji. Z góry podziwialiśmy piękny panoramiczny widok na okolicę, wulkaniczne góry i miasteczko. Na wewnętrznym zamkowym dziedzińcu odbywają się cotygodniowe kulinarne imprezy. […]

To niespotykane muzeum jest ciekawym miejscem nie tylko dla zwolenników tego szlachetnego trunku, ale również dla smakoszy i miłośników ruin. Podjeżdżamy tam wczesnym rankiem rozpoczynając kolejny dzień podróży dolinami Renu i Mozeli. Na parkingu zaczepia nas para, która zauważyła rejestrację naszego samochodu. Zaczynają z nami rozmowę trochę dziwiąc się, że jesteśmy aż z Polski. Ta […]

Zabieram Was dziś w podróż do tropikalnego raju, pełnego palm, małych wodospadów, egzotycznych kwiatów i oczywiście motyli! Podjechaliśmy wczesnym sierpniowym rankiem pod pawilony znajdujące się niedaleko  ujścia Mozeli,  w których mieści się ogród motyli. Przyznam, że początkowo ich widok z zewnątrz nie wywołał u mnie zbyt wielkiego entuzjazmu. Wyglądały jak szklarnie położone w dużym parku. […]

Dla nieznających tego miejsca pierwszy widok wnętrza będzie niespodzianką. Podróż nad Mozelę zawiodła nas w to miejsce nie całkiem przypadkiem. Podróżując własnym samochodem mieliśmy możliwość zaplanowania odwiedzin nawet takiego niewielkiego lecz ciekawego miejsca. Kawiarnia z nazwy niczego nie mówi. Widok z zewnątrz też jest zwyczajny. Oczywiście jak dla tej miejscowości. Schody prowadzą na wysokie półpiętro. A […]

Było późne, deszczowe i chłodne kwietniowe popołudnie. Zmęczeni długą podróżą podjechaliśmy pod duży dom położony nad rzeką. Przywitało nas bardzo sympatyczne małżeństwo. Mieliśmy ten komfort, że byliśmy przed sezonem, więc Stephan (właściciel) oprowadził nas po wszystkich pokojach. Mogliśmy wybrać, który pokój podoba nam się najbardziej. Stephan i Christiane zaprosili nas na kolację połączoną z degustacją […]

Zawsze lubiliśmy podróżować swobodnie, bez przymusu zwiedzania tego co nie jest dla nas ciekawe, bez konieczności pośpiechu tam gdzie natura prosi o zagłębienie się i jej podziwianie, bez tłumów, które przeszkadzają obecnością i hałasem. Jeździliśmy sami albo w małym gronie przyjaciół i znajomych. Pierwsza wyprawa, która stała się inspiracją naszego obecnego działania, odbyła się w […]