Podróże blog Dolina Mozeli

Jest słoneczny sierpniowy dzień. Tego dnia odwiedziliśmy już parę interesujących miejsc. Wykorzystujemy dobrą pogodę i trochę zmieniamy nasz harmonogram podróży nad Mozelę. Ale to jest właśnie plus indywidualnych wyjazdów własnym samochodem: możliwość zmiany trasy i długości pobytu w danym miejscu. Mamy za sobą wspinaczkę po ponad 200-tu  schodach do pięknie położonego kościoła, co przy upale […]

Ogród motyli miał być pierwszym punktem naszej sierpniowej wyprawy. Brakowało kilka minut do godziny 9-tej, więc postanowiliśmy podjechać do starożytnego zamku Sayn położonego wysoko nad miasteczkiem, które jest usytuowane na prawym brzegu Renu, niedaleko Koblencji. Z góry podziwialiśmy piękny panoramiczny widok na okolicę, wulkaniczne góry i miasteczko. Na wewnętrznym zamkowym dziedzińcu odbywają się cotygodniowe kulinarne imprezy. […]

To niespotykane muzeum jest ciekawym miejscem nie tylko dla zwolenników tego szlachetnego trunku, ale również dla smakoszy i miłośników ruin. Podjeżdżamy tam wczesnym rankiem rozpoczynając kolejny dzień podróży dolinami Renu i Mozeli. Na parkingu zaczepia nas para, która zauważyła rejestrację naszego samochodu. Zaczynają z nami rozmowę trochę dziwiąc się, że jesteśmy aż z Polski. Ta […]

Zabieram Was dziś w podróż do tropikalnego raju, pełnego palm, małych wodospadów, egzotycznych kwiatów i oczywiście motyli! Podjechaliśmy wczesnym sierpniowym rankiem pod pawilony znajdujące się niedaleko  ujścia Mozeli,  w których mieści się ogród motyli. Przyznam, że początkowo ich widok z zewnątrz nie wywołał u mnie zbyt wielkiego entuzjazmu. Wyglądały jak szklarnie położone w dużym parku. […]

Dla nieznających tego miejsca pierwszy widok wnętrza będzie niespodzianką. Podróż nad Mozelę zawiodła nas w to miejsce nie całkiem przypadkiem. Podróżując własnym samochodem mieliśmy możliwość zaplanowania odwiedzin nawet takiego niewielkiego lecz ciekawego miejsca. Kawiarnia z nazwy niczego nie mówi. Widok z zewnątrz też jest zwyczajny. Oczywiście jak dla tej miejscowości. Schody prowadzą na wysokie półpiętro. A […]

Zawsze lubiliśmy podróżować swobodnie, bez przymusu zwiedzania tego co nie jest dla nas ciekawe, bez konieczności pośpiechu tam gdzie natura prosi o zagłębienie się i jej podziwianie, bez tłumów, które przeszkadzają obecnością i hałasem. Jeździliśmy sami albo w małym gronie przyjaciół i znajomych. Pierwsza wyprawa, która stała się inspiracją naszego obecnego działania, odbyła się w […]