Podróże blog Dolina Loary

Zamek Chenonceau

Odwiedziny w zamku Chenonceau

Dzisiejszy dzień rozpoczynamy od wizyty w zamku położonym na wodzie. Odwiedziny w zamku Chenonceau to jeden z obowiązkowych punktów zwiedzania Doliny Loary. Czekamy kilka minut na otwarcie kas. Jako indywidualni turyści tym razem wchodzimy bez czekania. To wycieczka z Rosji czeka na przewodnika. Towarzystwo zróżnicowane wiekiem i wyglądem. Młode laseczki w szpilkach i mini. Mini …

Odwiedziny w zamku Chenonceau Read More »

Francuski Romans

Dolina Loary to miejsce, którego dogłębne poznanie jest chyba niemożliwe. Przynajmniej nie dla turysty, który ma szansę zawitać tu raz w roku. Zachwyciliśmy się Francją kilka lat temu i zawsze odkrywamy tu coś nowego. Ty razem wyprawę poświęciliśmy na odkrywanie zamków nad Loarą do których nie docierają biura podróży. Małe i nieznane wcale nie znaczy, …

Francuski Romans Read More »

Zamek słynnego romansu

Przygotowując się do naszej wyprawy dużo czytałam o małych, urzekających zamkach. Niektóre z nich są nieznane nawet Francuzom. Wycieczki organizowane przez biura podróży niestety w większości ograniczają się do znanych zamków. My podróżując samochodem, trafiliśmy do kilkunastu wspaniałych pałaców, rozmawialiśmy z ich właścicielami i zwiedzając, zachwycali ich urokiem. Jednak ten, który opisuję dzisiaj, wywarł na …

Zamek słynnego romansu Read More »

Zamek Chenonceau

Kobiety na zamku Chenonceau

Samo położenie zamku na wodzie,  nad rzeką Cher,  jest rzadkością. Kobiety na zamku Chenonceau nadały mu dodatkowej atmosfery. Zwany ,,zamkiem kobiet” od jego właścicielek, przyciąga swym ciepłem. Nazwa ta wzięła się od 3 kobiet – kolejnych właścicielek zamku: Catherine Briconnet, Diany de Poitiers i Katarzyny Medycejskiej.  Niektóre źródła mówią o 5-u kobietach, ale te 3 …

Kobiety na zamku Chenonceau Read More »

Zamek polskiego hrabiego

Kolejny dzień naszej zamkowej wyprawy w Dolinie Loary prowadzi do zamku będącego do dnia dzisiejszego we władaniu potomków słynnego polskiego rodu Branickich. Jest to niezwykłe miejsce i sądzę, że każdy kto je odwiedzi, będzie pod jego wrażeniem i odkryje w sobie choć drobinę patriotyzmu. Dewiza rodu „Za wiarę i ojczyznę ” towarzyszyć nam będzie podczas …

Zamek polskiego hrabiego Read More »

Loara raz jeszcze

Kolejny dzień naszego wyjazdu nad Loarę i do Prowansji. Po krótkiej wycieczce nad Mozelą rozpoczynamy drugi dzień na Loarą. Poprzedniego dnia zakończyliśmy wieczór pod zamkiem w Amboise, fantastycznie wcinającym się w przestrzeń miasta, dającym jakby oparcie małym uliczkom i spoglądającym opiekuńczo z góry. Zostawiamy za sobą miasto i ruszamy w kolejną trasę zamkową. Zaczynamy od …

Loara raz jeszcze Read More »