Podróże blog Dolina Loary

Troglodyci w Dolinie Loary

Dolina Loary znana jest przede wszystkim z zamków. Jest ich wiele – znanych i nieznanych..

Druga twarz doliny to pozostałości po troglodytach czyli inaczej mówiąc bardziej współczesnych “jaskiniowcach”. Ich obecność wpłynęła też na historię zamków Doliny Loary.

Zapraszamy na wizytę w świecie troglodytów!

Dolina Loary to miejsce, którego dogłębne poznanie jest chyba niemożliwe. Przynajmniej nie dla turysty, który ma szansę zawitać tu raz w roku. Zachwyciliśmy się Francją kilka lat temu i zawsze odkrywamy tu coś nowego. Ty razem wyprawę poświęciliśmy na odkrywanie zamków nad Loarą do których nie docierają biura podróży. Małe i nieznane wcale nie znaczy, […]

Festiwal Ogrodów to coroczna impreza odbywająca się od maja do września w ogrodach zamku Chamount. Co roku festiwalowi przyświeca inne motto. W tym roku były to “ogrody uczucia”.

Przygotowując się do naszej wyprawy dużo czytałam o małych, urzekających zamkach. Niektóre z nich są nieznane nawet Francuzom. Wycieczki organizowane przez biura podróży niestety w większości ograniczają się do znanych zamków. My podróżując samochodem, trafiliśmy do kilkunastu wspaniałych pałaców, rozmawialiśmy z ich właścicielami i zwiedzając, zachwycali ich urokiem. Jednak ten, który opisuję dzisiaj, wywarł na […]

Połączenie zamków i psów to coś dla mnie. Lubię historię i zwiedzanie, kocham zwierzaki! Może nie wszystkie tak samo mocno, ale pieski najbardziej. Dlatego ucieszyłam się, że w czasie naszego wyjazdu nad Dolinę Loary odwiedzimy 2 zamki z hodowlą psów.   Pierwszy z nich to zamek słynny na całym świecie ze swojej hodowli psów. W […]

Dzisiejszy dzień rozpoczynamy od wizyty w zamku położonym na wodzie. Czekamy kilka minut na otwarcie kas. Jako indywidualni turyści tym razem wchodzimy bez czekania. To wycieczka z Rosji czeka na przewodnika. Towarzystwo zróżnicowane wiekiem i wyglądem. Młode laseczki w szpilkach i mini. Mini jest OK, ale już bolą mnie nogi na samą myśl o zwiedzaniu […]

Kolejny dzień naszej zamkowej wyprawy w Dolinie Loary prowadzi do zamku będącego do dnia dzisiejszego we władaniu potomków słynnego polskiego rodu Branickich. Jest to niezwykłe miejsce i sądzę, że każdy kto je odwiedzi, będzie pod jego wrażeniem i odkryje w sobie choć drobinę patriotyzmu. Dewiza rodu “Za wiarę i ojczyznę ” towarzyszyć nam będzie podczas […]

Do zamku Chaumont w dolinie Loary zajechaliśmy przed południem. Przywitała nas piękna, upalna pogoda z pięknym niebieskim niebem pokrytym cumulusami. Zamek na ich tle wyglądał niezwykle tajemniczo, a zarazem bajkowo. Zanim go dokładnie zobaczyliśmy, czekała nas mała wspinaczka wybetonowaną ścieżką.   Mijamy zamek i kierujemy się w stronę Festiwalu Ogrodów. Międzynarodowy Festiwal Ogrodów odbywa się […]

Kolejny dzień naszego wyjazdu nad Loarę i do Prowansji. Po krótkiej wycieczce nad Mozelą rozpoczynamy drugi dzień na Loarą. Poprzedniego dnia zakończyliśmy wieczór pod zamkiem w Amboise, fantastycznie wcinającym się w przestrzeń miasta, dającym jakby oparcie małym uliczkom i spoglądającym opiekuńczo z góry. Zostawiamy za sobą miasto i ruszamy w kolejną trasę zamkową. Zaczynamy od […]

Tego dnia ustalony kierunek naszej podróży prowadził nad kolejną rzekę – Loarę. Równie sławną co Mozela, a raczej dużo bardziej sławną. Pierwszy kontakt jest krótki i szybki – przejeżdżamy mostem w pobliżu Angers i dalej pośród lasów i wiosek kierujemy się do naszego pierwszego celu. Oczywiście jak można się tego domyślać nasze cele to zamki. […]